Webmail hogescholen

Er zijn verschillende hogescholen die een eigen webmail-omgeving hebben opgezet. Binnen deze omgeving kunnen medewerkers, docenten en studenten inloggen in een beveiligde omgeving. Binnen deze webmail kunnen studenten en docenten snel en makkelijk met elkaar communiceren.




[su_row]
[su_column size=”1/3″]

hva-webmail

[/su_column]
[su_column size=”1/3″]

saxion-webmail

[/su_column]

[su_column size=”1/3″]

windesheim-webmail

[/su_column]
[/su_row]

[su_row]
[su_column size=”1/3″]

inholland-webmail

[/su_column]
[su_column size=”1/3″]

fontys-webmail

[/su_column]

[su_column size=”1/3″]

avans-webmail

[/su_column]
[/su_row]

Inloggen op webmail hogescholen

Het inloggen op de webmail van een hogeschool gaat in principe hetzelfde als bij online mailprogramma’s als Outlook.com en Windows Live. Je logt in met een e-mailadres en wachtwoord en komt vervolgens in een postvak in map. Vanuit deze omgeving kan je mails lezen, beantwoorden en doorsturen naar je contacten.

Vaak zijn de e-mailadressen van je hogeschool webmail gekoppeld aan een studentennummer of code. Deze gegevens kun je indien je deze kwijt bent opvragen via de desbetreffende hogeschool.

Tips voor het gebruik van webmail op een hogeschool

Zorg dat je privé en school gescheiden houdt. Als je tussentijds stopt met je opleiding of je diploma hebt behaald, vervalt het e-mailadres van je studietijd. Hierdoor kun je niet meer inloggen en geen mails meer terugzoeken en teruglezen.

Een reactie plaatsen